OK1IN

QRP CW TRX s EMF-500

Před léty zrušil Láda OK1FRT jeho první, legendární, transceiver UW3DI. Zbylya mi tu z něj sada filtrů (CW i SSB) s krystaly nosné a pásem. Pořád jsem je překládal z místa na místo, až nakonec padlo rozhodnutí - použiju je jako základ pro QRP TRX, který bude použitelný pro mé toulky v přírodě. Elektromechanické filtry mají, pro ucho velmi příjemnou, charakteristiku a byla by škoda nevyužít jejich výborných vlastností.

První problém, byl najít k těmto filtrům vůbec nějaké informace. Po delším hledáním na ruských radioamatérských webech a ve starší radioamatérské literatuře, jsem se dopracoval k několika zdrojům, kde jsem našel potřebné informace.

Základ byl tedy získán. Postupně se budu snažit doplňovat na tuto stránku informace a popisy QRP TRXu, který bych chtěl z toho všeho poskládat dohromady.

Popisy a zapojení filtrů řady EMF-500
  • 1 - Popis filtrů řady EMF-500
    • 2 - Zapojení budiče a produkt-detektoru s EMF-500 v TRXu Amator, tranzistor KP-303E, který je v zapojení použit, se dá nahradit typem 2N3819, MPF102, 2N3437, nebo BF-254
    • 3 - Zapojení sekce filtrů v TRXu podle UW3DI

 

Transceiver "Radio-76"

Tento QRP TRX pochází z roku 1976 a vyšel v časopise Radio - odtud pochází i jeho název. Autory jsou UW3AX a UA3ACM. 

Radio-76

Dokumentace transceiveru Radio-76: 
Původní verze 1 a 2, a modifikovaná verze 3 

Jednodeskový QRP TRX "Klën"

Tento TRX, jehož autorem je RA3YCK, je další z konstrukcí, kde je použit elektromechanický filtr řady EMF-500. Je koncipován jako velmi jednoduchý mobilní QRP TRX...

QRP TRX Kljon

Jeho kompletní dokumetace je TADY